Ну, сравним языки (на 1260-ые) ГВл, Суздальской летописи, новгородской летописи и полоцкого договора с Ригой 1263 и 1265 гг.
Суздальская летопись 1262 год:
Избави Бог от лютаго томленья бесурменьскаго люди Ростовьскія земля . вложи ярость въ средца крес̑тьяномъ . не терпяще насилья поганъıхъ . изволиша вечь и въıгнаша из городовъ . из Ростова . изъ Володимеря . ис Суждаля изъ Ярославля .
ГВл (1262):
Князь же Василко поеха по нихъ сыномь своимь Володимеромь и с бояры и со слугами, возложивъ упование на бога и на пречистую его матерь и на силу честнаго хреста, и угониша я у Небля города. Литва же бяше стала при озере, и видивше полкы, изрядишася, и седоша во три ряды за щиты по своему норову. Василко же, изрядивъ свое полкы, поиде противу имъ, и сразишася обои. Литва же, не стерпевше, устремишася на бегъ. И не бысть лзя утечи, обишло бо бяшеть озеро около. И тако начаша сечи я, а друзии во озере истопоша. И тако избиша я все, и не оста от нихъ ни одинъ.
Новгрородская летопись (1262 год):
Срубиша новгородци городъ новъ, а с Литвою миръ взяша. Того же лета съгоре от грома церкы святого мученика Бориса и ГлЂба: горазда бо бяше и лепа. Того же лета, въ осенине, идрща новгородци съ княземь Дмитриемь Александровичемь великымь полкомь подъ Юрьевъ; бяше тогда и Костянтинъ князь, зять Александровъ, и Ярославъ, брат Александровъ, съ своими мужи, и Полотьскыи князь Товтивилъ, с ним полочанъ и Литвы 500, а новгородьского полку бещисла, толко богъ вЂсть.
Договор Полоцка с Ригой (1263):
Князь Гердень кланяетьс всем темь, кто видить сую грамоту, тие люди, што ныне живи суть, а темь, кто напосле приидуть, темь ведомо буди, как мир есмы створил промежи местеря и с ратьманы рижьскыми, и с полочаны и видьбляны тако, како грамота написано, тако им надо всею землею отступит, што есть Лотыгольская земля, как не вступатися на тую землю, чшто князь Костянтин дал местерю с своею братею, с своею грамотою и с печатью, како боле того на ту землю не поискывати.
Верху того, про ту пакость, што ся в розмирьи створило, как им от обою сторону отступити, што Руськая земля словеть Полочькая, от тое земли местерю и брати его отступит с всею правдою.
Верху того, немечькому гостю в Полочьскую волно ехати торговати, купити и продати. Тако ж полочаном и видиблянину волно гостити в Ригу и на Готьскы берег.
А где будет кто кому виноват, в томь городе правит, где тот человек живеть, инде суд ему не искати, которой волости человек извиниться, ту ему правда дати, или вина его.
А старому миру стояти княз Герденя, княз тыих , кто по нем будет.
Што поклепани на резне и што словеть Лотыгольская земля, от того ся отступили с всею правдою, Местерь, также братя его, отступили, што словет Полочьская земля, со всею правдою.
Сию грамот тогды на писана в Ризе, коли бог был 1000 лет и 200 лет и 60 лет и 4 лет по рожении божии дни за три дни.
Договор Полоцка с Ригой (1265):
Слово Изяслава, княз полочького, к епископу и к местерю и к всемь вельневицем и ратьманом, всем горожаном: Полотеск Видьбеск одно есть, а воли есми божии и в Молшелгове. А Изяслав со мною одн. На семь к мне целовати крест в правду, любовь имети и мир, как было при первых князях полочьскы полочаном видьбляном волное торгованье в Ризе, на Готьскомь бере и в Любьце.
А рубежа не деяти.
А кому с кым тяжа, суд дати без перевода.
А суженого не посуживати.
А где кому годно, ту тя жеться .
Поручники, и должникы и холопы выдати.
А што ся в рать деяло и в рубежех, про то вам не мьщати, ни нам вам мещати.
Чего ся есме отступили в Ризе, к тому вам не приискывати ни людей, ни земли, ни воды, ни борти.
На семь же целуйте ко мне крест, по любьви в правду без всякого извета.