Всё равно внуки Иисуса-Солнца - слишком вопиюще, да и без аналогов. Так, фантазия.
Лемурий, важно то, что в аланском Хорс - но никак не Хур-шид, а ведь именно на хур-шиде, то есть Солнце-царе строится вся солярная гипотеза. Аланское Хорс не могло укоротиться из хур-шид, оставив -ш, или -с в довесочек. Это уже вынуждает искать иную этимологию. Кроме того, явно видно, что Хорс заимствован из сармато-аланских наречий, а не из южноиранских, к которым принадлежит новоперсидский, и именно в таком виде. С современной поэме и времени образования былин Зеленчукской надписью вообще интересно, ведь Багатар - это то же иранское слово, которое в наших языках дало "богатырь", "богатир", Лаг - то же иранское слово, дигорское производное от которого дало известный иранизм диалектов украинского языка "легінь", а Анбалан - то же иранское имя, которое носил летописный алан-убийца Анбал...
Ну и наконец имя скифского божества Хорса - не Хуршеда, и задолго до возникновения желанной новоперсидской формы - зафиксировано изводом арамейского письма на ритуальном горшочке с поселения скифов близ города Умани (V в. до н. э., Центральная Украина). И уже тогда это имя существовало как самостоятельное название божества.
http://osetins.com/2008/07/23/ocherk-4. ... hke-s.html"Козаки мали свої секрети психофізичного тренінгу, велику роль в якому відігравав місяць. "Місяць — козацьке сонце", "На що в Бога день, як в козака Місяць" — ці давні українські прислів'я підтверджують культ нічного світила у січових козаків. З Місяцем пов'язаний і образ святого Юрія, покровителя козацтва. За давньою козацькою легендою св. Юрій відсік голову вогнедишному дракону, що хотів поселитися на Місяці і забрати місячне світло від людей. Шабля ця освячена була Святим Духом. Наш народ з давніх давен шанував нічне світило. Ясен Місяць згадується у стародавніх колядках, казках, легендах, замовляннях, навіть славнозвісні вареники (символ України в світі) — стародавня обрядова їжа на честь Місяця — своєю формою нагадують молодик. Коли з'являється повний місяць, селяни звертаються до нього обличчям, кланяються і моляться, просячи в Бога щастя і здоров'я. Володимир Гнатюк записав давнє прислів'я, котре побутувало серед українців ще в кінці XIX ст.: "Місяць наш божок, а хто ж нам буде богувати, як його не стане?". ...У Давній Русі божеством місяця був Хорс... Відомий дослідник військових звичаїв та обрядів Олексій Мандзяк, розповідав, як він їздив вивчати до одного чоловіка у Вінницьку область техніку голдовництва (обернення на вовкулаку), котра називалася "хорсування". Той, хто оволодівав нею, ставав, за визначенням того чоловіка, "хорсовою людиною", тобто вовкулакою. Виконувалася вона о першій годині ночі і починалася саме з молитви до Місяця, а закінчувалася на сході сонця молитвою "Життєдайному Сонцю". Зі "Слова о полку Ігоревім" дізнаємося, що саме Хорсу-Місяцю до третіх півнів, тобто вночі, перебігав дорогу вовком князь-волхв Всеслав." (Тарас Каляндрук, " Загадки козацьких характерників". - Львів, 2007, с. 28).
Для автора поэмы важен именно прорыв Всеслава в условиях половецкого нашествия к Тмуторокани.